İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 31. BÖLÜM ALLAH’IN GÜNLERİ Yüce Hakkın GÜNLERİ: Tecellileridir.. Kemâlat çeşidinden zatının gerektirdiği şekilde zuhurudur.. Sübhan olan yüce Allah’ın tecelilerinden her tecelli: İlâhi bir hükümdür.. Ve.. o ilâhî hüküm anlatılırken: – Şe’n.. Tabiri kullanılır.. İşbu hüküm ...
Devamını Oku »için arama sonuçları:
İnsan-ı Kamil – 30. Bölüm (Kıdem)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 30. BÖLÜM K I D E M KIDEM: Zata bağlı bir gerekli olma hükmünden ibarettir.. Zata bağlı ve gerekli olma hükmü ise: Hak için kadim ismini izhar eder manadır.. Yukarıda özet olarak, anlatılan manayı ...
Devamını Oku »İnsan-ı Kamil – 29. Bölüm (Ebed)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 29. BÖLÜM E B E D EBED: Allah için, sonralığın makul yönünden ibarettir.. Bu, onun için bir hükümdür ve varlığı gerekli zata bağlı yönden gelir.. Çünkü, kendisi için varlık zatı ile kaimdir.. Onun için ...
Devamını Oku »Rab
“Rab” Ne Demektir? Ef`al mertebesi dediğimiz mertebede tasarruf eden, ef`al mertebesini meydana getiren, mutlak varlıktır. Allah`tır! · Ef`al mertebesini meydana getirmesi ve ef`al mertebesinde mutlak mutasarrıf olması hasebiyle “Rab” ismiyle anılır. · Evet, “RAB” terbiye edici, mürebbi anlamındadır. Ancak, bir annenin çocuğunu, bir öğreticinin öğrenciyi terbiyesi gibi bir terbiye asla anlaşılmamalıdır; çünkü bu tür anlayış, tam bir bataklığa saplar insanı!.. ...
Devamını Oku »İnsan-ı Kamil – 28. Bölüm (Ezel)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 28. BÖLÜM E Z E L EZEL: Akıl yolu ile bilinen bir öncelik mefhumundan ibarettir.. Yüce Allah, hükmen öyledir..Yani: EZEL’dir.. Ancak, bu EZEL icabı öncelik: Yüce Hakkın kemâl iktizası icabıdır.. Hadiselere, yaratılmışlara takaddümü icabı değildir.. ...
Devamını Oku »İnsan-ı Kamil – 27. Bölüm (Enniyet)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 27. BÖLÜM E N N İ Y E T Yüce Hakkın ENNİYET’i: Şanına yakışan şekli ile, benliği ve şahsiyetidir.. .. Ve bu: Yüce Hakkın zâhirine işarettir.. Amma, batın durumları zuhurunu kapsamına alması itibarı ile ...
Devamını Oku »İnsan-ı Kamil – 26. Bölüm (Hüviyet)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 26. BÖLÜM H Ü V İ Y E T Yüce Hak için HÜVİYET: Zuhuru mümkün olmayan gaybından ibarettir.. Sanki, HÜVİYET: İsimler ve sıfatlar cümlesi nazar-ı itibara alınarak, vahidiyet sıfatının batın manasına işarettir.. Yukarıda geçen ...
Devamını Oku »İnsan-ı Kamil – 25. Bölüm (Kemâl)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 25. BÖLÜM K E M Â L Bilesin ki.. Yüce Allah’ın KEMÂL vasfı, kendi mahiyetinden ibarettir.. Buradaki mahiyet: – Olduğu hal üzere.. Manasına alınmalıdır.. Yüce Allah’ın mahiyeti ise.. bir idrâk kabul etmez.. ...
Devamını Oku »İnsan-ı Kamil – 46. Bölüm (Kürsî)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 46. BÖLÜM K Ü R S Î Bilesin ki.. KÜRSÎ: Cümle fiiliye sıfatların tecellisinden ibarettir.. KÜRSÎ: İlâhî iktidarın zuhur yeridir.. KÜRSÎ: Emrin ve nehyin geçerli olduğu mahaldir.. Halka ait hakikatlerin meydana çıkması babında; Hakka ...
Devamını Oku »İnsan-ı Kamil – 24. Bölüm (Celâl)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikine ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 24. BÖLÜM C E L Â L Bilesin ki.. Yüce Allah’ın CELÂL’İ zatından ibarettir.. Ama, isimlerinde ve sıfatlarındaki zuhuru olarak.. Olduğu gibi ve icmal yolundan.. Tafsil yolundakine gelince; o zaman: Azamet, ...
Devamını Oku »İnsan-ı Kamil – 23. Bölüm (Cemâl)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 23. BÖLÜM C E M Â L Bil.. Yüce Allah’ın CEMÂL sıfatı, üstün vasıflarından ve güzel isimlerinden ibarettir.. Umumî bir mana ile, CEMÂL sıfatı, yukarıda anlatıldığı gibidir.. Hususî bir mana ile alınınca, şu sıfatlar da ...
Devamını Oku »İnsan-ı Kamil – 22. Bölüm (Basar)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 22. BÖLÜM B A S A R Burada, BASAR: Görmek, manasına gelir.. İlâh’ın BASAR’ı: Mahalli sayılır ilminin; Hepsini görür, farkı yoktur; âlemle nefsinin.. Tümden gözü sayılır, ne kadar bildiği varsa; Görmesi açıktır, devamı vardır cümlesinin.. ...
Devamını Oku »İnsan-ı Kamil – 21. Bölüm (Semî)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 21. BÖLÜM S E M’ SEM’ : Eşyayı yüce Hakkın bilmesidir; Bu, çekişmesiz mantık cihetleridir.. Olur onların nutku bazan lafızla; Bazen de hal, bu nutkun dua cinsidir.. Hal, şöyle bir nutuktur Allah katında; Fasihler mantıkı ...
Devamını Oku »İnsan-ı Kamil – 20. Bölüm (Kelâm)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 20. BÖLÜM K E L Â M KELÂM: Bu görünen belli varlıktır; Caiz varlığın hükmü de ondandır.. Ama o, ilimdeki harfler gibi; Ne okunması ne seçmesi vardır.. Zuhurunda seçilir anlatılır; (OL) emriyle erene bir manadır.. Bil, ...
Devamını Oku »İnsan-ı Kamil – 19. Bölüm (Kudret)
İnsan-ı Kamil Abdûlkerîm Ceylî Bu eserden beklenen odur ki; Salik için , en yüce refikîne ileten ola.. Ama, ince, düşünceli, nazik, kibar arkadaş gibi.. 19. BÖLÜM KUDRET KUDRET: Zata bağlı bir kuvvettir.. Ve.. bu kuvvet: Ancak Allah’ındır.. KUDRET: Yüce Allah, şanı icabı; malumatı, yani: Mahlukatı, bu aynî âleme çıkarmasıdır.. Yani: Bu dış âleme.. bu gözle görülen âleme.. Ama, ilmî bir hüküm icabı olarak.. ...
Devamını Oku »