için arama sonuçları:

Gülşen-i Raz -28-

Duydum ki; Nisan ayında, Sedef, denizin dibinden yüzeye çıkar… Denizin derinlerinden yukarı çıkar da, Denizin üzerine kurulur ve ağzını açar. Denizden bir buhar yükselir. Hak’kın emriyle oraya yağar. Sedefin ağzına birkaç yağmur damlası düşer, Ağzı, yüz bağla düğümlenmiş gibi kapanır; Dolu bir gönülle denizin dibine geri döner. Ve bu yağmur damlası, bir inciye döner. Dalgıç denize dalar, Ve sedefi dışarı ...

Devamını Oku »

Gülşen-i Raz -27-

SORU : Bu hangi denizdir ki, sâhili sözdür?.. Dibinden ne tür cevherler çıkar?.. CEVAP : Birlik denizdir, varlık da söz sâhili… Sedef harftir ve cevherler gönüldeki bilgiler… Her dalgada binlerce inci gibi… Dışarı döker, nassları, nakilleri ve haberleri… Her an, ondan binlerce dalga doğmada; Ama bir tek damlası bile eksilmez!.. Bilginin varlığı, o muhteşem denizdendir. İncisinin sedefi ise, sestir, harftir. ...

Devamını Oku »

Yaşam Boyu Uyaran Hadis !

bade B. Samit r.a. anlatıyor: Ben ehl-i suffa’dan bazı insanlara kitabı (yazıyı) ve Kur’anı öğretmiştim… Bunun üzerine onlardan bir adam bana bir kavs (yay) hediye etti… Ben de “(bu yay) benim için (önemli) bir mal … değildir ve onunla Allah yolunda atış yaparım diye gidip Rasulullah’a (s.a.v) soracağım” dedim ve gidip sordum: “Ya Rasulallah!… Kendilerine yazı ve Kuran öğrettiğim kimselerden ...

Devamını Oku »

Gülşen-i Raz -26-

Mümkün ile Vacip’in kavuşması ne demektir? “Yakınlık, uzaklık ve daha ötesi” sözü ne anlama gelir?.. Bu sözü benden dinle, ne eksik, ne de fazla!.. Birinin yanında, sen kendinden uzağa atılmışsın!. Varlık, yoklukta zuhûr edince. Orada yakınlık, uzaklık, azlık ve çokluk oldu… Yakın, Nûrun ışığı yansıyan kimsedir, Uzak, vardan uzak olan yokluktur… Eğer, kendinden bir nûru sana ulaştırırsa.. Seni kendi varlığından ...

Devamını Oku »

Bir Çin Araştırması’ndan Beslenme Üzerine Tavsiyeler

Altı yıl önce küçük bir Texas yayımcısı piyasaya bir baba-oğul takımı tarafından yazılmış olan anlaşılması güç bir kitap sürdü. Bu ikilinin Çin ve Tayvan’ın kırsal kesimlerinde sürdürülen bir dizi araştırmaya dayandırdığı çalışması bitkisel beslenme üzerine dikkat çekerek sağlık ve beslenme üzerine var olan geleneksel kanıyı zayıflattı. T. Colin Campbell, Ph.D. “Çin Araştırması” (The China Study) adlı kitap piyasaya girdiğinden beri ...

Devamını Oku »

Aspartam

Etikette “ŞEKERSİZ” yazıyorsa ASLA KULLANMAYI DÜŞÜNMEYİN BİLE!! ‘NutraSweet’, ‘equal’ ve ‘Spoonful’ markaları ile pazarlanan “ASPARTAM” hakkında DÜNYA ÇEVRE KONFERANSINDA birkaç gün konuşma yaptım. EPA’ya yönelik bir yazıda 2001 yılında Birleşik Amerika’da multiple sclerosis ve sistemik lupus salgını olduğu, hangi zehirin bunun yaygın hale gelmesine neden olduğunun anlaşılamadığı belirtilmişti. Ben ayağa kalktım ve tam bu konuda konferans vereceğimi söyledim. Aspartam’ın neden ...

Devamını Oku »

Gülşen-i Raz -25-

Denizden bir buhar yükselir; Hak’kın emriyle çöle yağmur olarak yağar… Güneşin ışığı, dördüncü felekten Aşağı iner ve toprağa karışır. Sıcaklık meydana getirir ve bir kez daha yükselir; Onunla deniz suyuna karışır. Su ve hava onlara karışınca, Yemyeşil bitkiler ortaya çıkarlar… Dönüşerek hayvanların yiyeceği olur.. Sonra, insanın yiyeceği olup yeniden çözülürler, Bir nokta olur ve değişik biçimlere bürünür, Ve ondan bir ...

Devamını Oku »

Gülşen-i Raz -21-

SORU : Hangi nokta da söylenir; “Enel-hak = Ben Hakkım?” O mutlak remz, saçmaladı mı?. CEVAP : “Enel Hak”; mutlak sırları ortaya çıkarmaktır, Hak’tan başkası, “Ben Hak’kım” der mi?. Âlemdeki bütün zerreler, Mansur gibidir; Sen istersen onlara sarhoş söyle, ister mahmûr!.. Bu tesbihi (Allah’ı tenzih etme), bu tehlili (Allahtan başka ilâh yoktur, deme)yi dile getirmedeler… Tümü, bu anlamla iç içedir ...

Devamını Oku »

Gülşen-i Raz -19-

SORU : Eğer hem bilinen, hem de bilen O pâk Zât ise, Ya, bu bir avuç toprağın başında dönen sevda nedir?!.. CEVAP : Hak’kın nimetine karşı nankörlük etme!.. Çünkü, Hak’kı ancak Hak’kın Nûr’u sayesinde tanıyabilirsin… Şunu anla ki, O’ndan başka bilinen de, bilen de yok!.. Ancak, toprağın kızgın olması için, güneşe ihtiyaç var. Buna şaşılmaz lâzım ki, zerre ümit ederse!.. ...

Devamını Oku »

Gülşen-i Raz -7-

Sen âlemden sâdece bu lâfzı duydun… Gel, âlemden ne gördün, onu söyle!.. Şekil veya mânâdan ne öğrendin?.. Âhiret nedir?.. Dünya nasıldır?.. De bakalım; Simur ve Kâf Dağı nedir? Cennet, Cehennem ve A’raf ne demektir?.. Görünmeyen âlem neresidir; Ki, bir günü, buranın bir yılı kadardır!. Gördün ki, cihan bundan ibâret değil!.. “Görmediğiniz şeyler..” buyruğunu dinlemiş olmalısın!. Gel göster… “Cabelka” neresidir? “Cabelsa” ...

Devamını Oku »

Kur’ân !

– Tasavvuf temeli olmayan Kur’ân tefsiri, ruhsuz cesed gibidir!.    – Tasavvuf,  Kur’ânı anlama ilmidir! – Kıyamette ana-baba evlattan, koca karısından kaçacaksa. Kur`âna göre; cennette herkes aynı yaşta olacaksa; dünya yaşamı gerçekte yalnızca saniyeyle tanımlanırsa, bundan ne çıkar?… – MÜRŞİD, KUR`ÂN `DIR! – Kur`ân `ın her âyeti, ümmetten her bir ferdi ilgilendirir . – Her bir âyet, her bir birimi ilgilendirir. ...

Devamını Oku »

Gülşen-i Raz -24-

  Rûhun bu mânâdan haberdar olursa, O anda, “tevbe ediyorum, bağışlanmak diliyorum!”, dersin…     Sen yoksun, yokluksa her zaman durgundur!.. Mümkün yok’un vâcibe ermesi mümkün mü?.   Hiçbir cevher, araz olmadan muayyen olmaz!.. Araz ne ki?. İki zaman arasında, yok olup gider!.     Bir filozof, bu sahada eser vermiş; Uzunluk, en ve derinlikle tarif etmiş…   Heyûla, mutlak ...

Devamını Oku »

Ruh ve Beden Arasında Bir Köprü Epifiz

İnsanın maddî ile mânevî varlığı arasındaki bütünlüğün, tevhid hakikatine uygun bir çerçevede yorumlanması, zaman zaman ilmî ve felsefî yaklaşımlarca problemli bulunmuştur. Bazı bilim adamları, insanın materyalist ve pozitivist zeminde, biyolojik boyutuyla ele alınıp, ruhuna ait bütün görüntülerinin inkâr edilebileceği veya sadece madde ile açıklanabileceği düşüncesindedir. Bunların tam zıt ucunda yer alanlar ise; dini ve mânevîyatı koruma adına her şeyi mânâya ...

Devamını Oku »

Gülşen-i Raz -23-

SORU : Niçin yaratılmışa “Vasıl – Ermiş” diyorlar? Sülûku ve seyri nasıl gerçekleşir?.. CEVAP : Hak’ka ermiş kişi, yaratılmışlıktan ayrılır; Kendine yabancı olmak, tanış olmaktır. Mümkün, imkânı üzerinden attı mı, Vacipten başka bir şey kalmaz. Her iki âlemin varlığı hayâldir; Var olma vaktinde gizlidir, zevâl. Ermiş kişi, artık yaratılmış değildir, Kâmil insan, böyle söylemez. Artık, yokluk bir kapıdan girebilir mi?!. ...

Devamını Oku »

Ben Muhammediyim !

İnsan, eline geçen imkânları kullanmadığı takdirde, geçmiş zamanı yitirir!. Geçen zamanın telâfisi diye bir şey yok! Geri dönüş yok! -Peki o zaman insanın ne yapması gerekiyor? İmân kuvvetini nasıl elde edebilir?. Hangi hareketlerle, hangi düşünce sistemi ile neler yapılabilir? -İmân, bir insanın ilimle hareket etmesini getirir. İlme yönlendirir. Buna mukabil vehim, beşeriyete ve kişiye dönük düşünce tarzına kişiyi yönlendirir. Temelde iki ...

Devamını Oku »